WELCOME1
WELCOME2
اليوم هو الأربعاء أغسطس 13, 2025 10:10 pm
اسم المستخدم : تذكرني
كلمة المرور :  

LATEST_POSTS

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00


قوانين المنتدى


تنويه هام : يرجى من أخوتنا الأعضاء كتابة الردود و المواضيع التي فيها فائدة فقط , و أي موضوع أو رد لا يحوي أي فائدة سيُحذف دون الرجوع الى صاحبه :arrow:

- ننوه الى أخوتنا طلبة الأدب الإنجليزي أنه يمكنهم الاستفادة من أقسام اللغة الإنجليزية التعليمية المتخصصة التي أعدت لهم .


إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 4 مشاركات ] 
الكاتب رسالة
  • عنوان المشاركة: ساعدونا مشان المقارن 2 بس جاوبوني عالسؤال
مرسل: الأحد أغسطس 28, 2011 3:42 pm 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 27, 2011 11:59 am
مشاركات: 103
القسم: اللغة الإنجليزية
السنة: متخرج بس ماني مبسوط
مكان: سوريا



غير متصل
مين رح يستلم المقارن 2 و هل سيتم وضع الأسئلة
من الوحدات الثلاثة التي قررها الدكتور أم سيتم إضافة باقي الوحدات من الكتاب
يعني بس الوحدة 7 _ 8 _ 9
ولا من 7 للأخير رود علينا رجاءً

_________________
إذا لم تكن ذئبا ً أحسن من عشرة عالشجرة


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: ساعدونا مشان المقارن 2 بس جاوبوني عالسؤال
مرسل: الاثنين أغسطس 29, 2011 3:06 pm 
مشرف ساحات طلاب الإنجليزي
مشرف ساحات طلاب الإنجليزي
اشترك في: السبت يناير 19, 2008 3:01 pm
مشاركات: 3191
القسم: Higher Institute of Language
السنة: ELT Master 1st year



غير متصل
والله يا أخي بعد وفاة الدكتور عبد المجيد -رحمة الله عليه- مصير المادة ما معروف بس أكيد كل الدكاترة خير وبركة. هلأ مشان المطلوب أكيد الدكتور رح يتقيد باللي انعطى خلال السنة فقط بس بالنسبة للجوانب التانية ممكن تسأل بالامتحانات مثلا وهني أكيد بيعطوك الجواب الشافي.
بالتوفيق *1


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: ساعدونا مشان المقارن 2 بس جاوبوني عالسؤال
مرسل: الاثنين أغسطس 29, 2011 10:44 pm 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 27, 2011 11:59 am
مشاركات: 103
القسم: اللغة الإنجليزية
السنة: متخرج بس ماني مبسوط
مكان: سوريا



غير متصل
thanks alot

_________________
إذا لم تكن ذئبا ً أحسن من عشرة عالشجرة


أعلى .:. BACK_TO_END
  • عنوان المشاركة: ساعدونا مشان المقارن 2 بس جاوبوني عالسؤال
مرسل: الثلاثاء أغسطس 30, 2011 8:17 pm 
آرتيني مشارك
آرتيني مشارك
صورة العضو الرمزية
اشترك في: الأربعاء إبريل 27, 2011 11:59 am
مشاركات: 103
القسم: اللغة الإنجليزية
السنة: متخرج بس ماني مبسوط
مكان: سوريا



غير متصل
 
أسئلة دورات الدورة الأولى لصديقي


c.r.real.madrid



1. Read each of the following statements carefully and then indicate whether it is true (T) or false (F): (20 points)


a. Anxiety is associated with the feeling of uneasiness, frustration fear, or worry a learner experiences in the classroom. ( )

b. The difference between audio and visual styles varies from one culture to another. ( )

c. Interlanguage refers to the language of the learner of a foreign language who has not mastered the target language. ( )

d. Code-switching is using an L1 word with L1 pronunciation while speaking in L2. ( )

e. According to Carl Roger, teachers can be real facilitators of learning by establishing an inter-personal relationship with the learners. ( )

f. Inhibitions are looked at as defense systems that learners place between themselves and others to facilitate L2 learning. ( )

g. People derive their self-esteem from the accumulation of knowledge and experience with themselves and with others. ( )

h. A learning style is a specific method of approaching a problem or a task, possible ways of solving a particular problem. ( )

i. Contrastive analysis is an improvement to error analysis. ( )

j. Circumlocution is creating a nonexisting L2 word based on a supposed rule of L1. ( )


2. In no more than four sentences, define (i.e. explain and give adequate example on) only TWO of the following linguistic terms: (20 points)

a. Error

b. Approximation

c. underdifferentiation



3. Study the utterances below focusing on elements of transfer, or overgeneralisation: (24 points)

a. I gave him the book I borrowed it from him last week.

b. They want to know which question are they going to answer first.

c. She is working in London since 2000.


4. Using what you have learned from this course, comment on the following dialogues: the first one is between a mother and her child while the second is between a native speaker of English and an English language learner: (10 points)

1.
Child: Nobody don't like me.
Mother: No, say "nobody likes me."
Child: Nobody don't like me.
(eight repetition of this dialogue)
Mother: No, now listen carefully: say "nobody likes me."
Child: Oh! Nobody don't likes me.

2.
Learner: I lost my road.
Native Speaker: You lost your road?
Learner: Uh, … I lost. I lost. I got lost.


5. There are different criteria for identifying various kinds of motivation in the context of L2 learning. Discuss the various ways of classifying motivations and provide adequate examples where possible. (26 points)


مدرس المقرر
د. أحمد حسن

_________________
إذا لم تكن ذئبا ً أحسن من عشرة عالشجرة


أعلى .:. BACK_TO_END
إرسال موضوع جديد  الرد على الموضوع  [ 4 مشاركات ] 

جميع الأوقات تستخدم التوقيت العالمي+03:00

الموجودون الآن

المتصفحون للمنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد


لا تستطيع كتابة مواضيع جديدة في هذا المنتدى
لا تستطيع كتابة ردود في هذا المنتدى
لا تستطيع تعديل مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع حذف مشاركاتك في هذا المنتدى
لا تستطيع إرفاق ملف في هذا المنتدى

البحث عن:
الانتقال إلى:  

RIGHTS_RESERVED . DESIGNBY . CONTACTUS . سياسة الخصوصية . شروط الاستخدام
Powered by phpBB© . الترجمة برعاية المنتديات العربية